måndag 28 december 2009

Toppen, botten och mittimellan


Jag har överlevt julen i år igen. Och det gick ganska bra, alla barnen verkade nöjda och glada, även om döttrarna fick vänta länge på sin julklapp från Japan. Den levererades till dörren i morse halv nio. Eftersom jag egentligen bara betalt för flygpost vet jag inte riktigt hur det gick till, förmodligen en sen postning som uppgraderades.


Ingen parfymerad julklapp till mig i år, men jag har gett bort några parfymer (det är ju så svårt att låta bli) sonen och hans sambo fick Paco Rabannes Black XS for him and for her. Vilket verkade passa dem bra. Döttrarna fick sina parfymer idag, två små plasttuber med parfym från Kyoto. Jättesöta, en med doften vår och en med doften höst. Så där japanskt fruktigt sublima ni vet.


Nåja, även utan parfym i julklapp har jag ju sniffat mig igenom en ansenlig mängd parfymer under 2009. Jag undrar om jag ens vill veta hur många? Hur många parfymer har du testat i år?
Av alla jag testat har några fastnat, några för att de doftar så gott och andra för att de doftar så intressant och annorlunda och återigen andra, för att de doftar så hiskeligt illa.


KÄRLEK VID FÖRSTA SNIFFET:
-Parfumerie Generales Cadjmere
-Hilde Solianis Fraaagoolaa Saalaaata
-By Gilians Back to Black
-Korres Jasmine Pepper Gaiac Wood Passion Fruit
-M.Micallefs Gaiac
-Frapins Esprit de Fleurs
samt
-Grossmiths Shem El Nessim


ÖVERRASKNINGAR:
-Aral Un des Sense
-Profumi di Pantellerias Approdo
-Linga Sharira
-Florascents Umami
-Missoni by Missoni
samt
-Korres Jasmin Pepper Gaiac Wood Passion Fruit


BÄSTA OLFAKTORISKA TRIPPARNA:
-Nasomattos Black Afgano
-AbdesSalam Attar: Hindu Kush
Cale Fragranze di Autore: Assolo och Tepidarium


BÄSTA PARFYMOLJORNA:
-Magickal Realism
-Moxie Beauty
-Smell Bent


BESVIKELSER:
-Comme des Garcons Daphne
-Parfums d'Empires Wazamba
-L'Artisans Havana Vanille


MYSDOFTER:
-DS & Durgas Beartrapper
-By Kilians Back To Black
-Hilde Solianis DolciiisIMO
-Nicolas Danilas Arabian Gardens

BÄSTA FLORAL:
-Grossmiths Shem El Nessim
-Frapins Esprit de Fleurs

BÄSTA ORIENTAL:
-AbdesSalam Attars Hindu Kush
Montales Red Aoud

Mitt tangentbord b;rjade just skriva fel tecken av n[gon anledning!!! >*



Pic: photos lumpen

2 kommentarer:

em sa...

Skönt att julen blev lyckad och alla nöjda. Äntligen en vit jul!
Jag har nog sniffat på ca 80 parfymer sen i somras skulle jag tro.
Lite svårt att nämna favoriter kort utan att gå in på kategorier men, de som har fått mig att må bäst är nog LL Au Masculin, Lush Vanillary, L'Artisan Safran Troublant, Andy Tauer Le maroc.. & L'air.., PG's Louanges, Sweet hashish och så, kärlek vid första sniffet: Fracas! Som jag även fick i julklapp.

Tack för att du varit min "parfymguru" det här året! ;)

rebella sa...

em: Trots att man testar så många är det ändå inte så många som man verkligen tycker jättemycket om, fast det är ju tur det.

Grattis till Fracas, den lär ju räcka länge. :)

Tack själv för att du läser min blogg.