tisdag 15 december 2009

En speciell dag och en God Jul-dragning


Idag firar jag och mannen vår 20-åriga bröllopsdag. Vi ska börja dagen med en hundpromenad, sen blir det väl lite lugn och ro en stund inför kvällens nöjen. Vi ska gå ut och äta något gott på restaurang, kanske blir det indiskt? Sen blir det besök på stadens vackra teater med yngsta dottern på scen. Och i bröllopspresent ska jag få en flaska Bois Farine (L'Artisan). Ja, jag vet att jag brukar gnälla över L'Artisans parfymer och deras svaga doft och dåliga hållbarhet. Och visst, på mig är Bois Farine ganska diskret, men den varar oerhört länge, iallafall för att vara från L'Artisan. Jag velade och valde mellan några olika parfymer, men kom fram till Bois Farine är den som skiljer sig mest från resten av min parfymkollektion.


Julen närmar sig förstås allt mer och jag tänkte passa på att ge EN av mina bloggläsare en liten julklapp. Ett litet prov-paket med gott och blandat i: Ett 3,5 ml prov (mer som en miniflaska) av Eau de Campagne från Sisley. En liten spraydecant av Le Basier du Dragon, Cartier, återstår ca. 2 ml. En liten provförpackning från Acqau di Parma, med 1,2 ml sprayprover av Arancia di Capri, Mandorlo di Sicilia, Cipresso di Toscana, Fico di Amalfi och Mirto do Panarea (vet inte hur mycket som återstår i varje prov dock!). Ett sprayprov 1,5 ml på Field Notes from Paris, Ineke i en söt liten ask. Två prover från Hilde Soliani, SAaliiiSssiiMO samt Il Tuo Tulipano. Och en liten flaska på ca. 2 ml med Nicolas Danilas Arabian Gardens. Kanske stoppar jag med nån liten överraskning också!


OBS! Alla prover är begagnade och testade av mig, några knappt märkbart och några lite mer. Några av proverna är relativt lätta att få tag på medan andra inte är så enkla att komma över. Jag kommer att skicka alla prover till en läsare, oavsett om du kommenterar på den svenska eller engelska bloggen. För internationella deltagare, räkna inte med att paketet hinner fram innan jul, men till svenska läsare ska jag försöka få iväg det innan fredag och då bör det hinna. Jag drar vinnaren bland de som kommenterat här, eller på den engelska bloggen imorgon bitti kl.9 (CET).


Lycka till!




Pic: mjcraftsdesign

14 kommentarer:

Anja sa...

Åh vad roligt det skulle vara att vinna!!!

Lotta sa...

Jag vill gärna vara med i dragningen!

em sa...

En God Jul-dragning, vad trevligt, självklart vill jag vara med!

Grattis på 20-årsdagen till er båda, själv har jag bara varit gift i ynka ett år och några månader :)

Julia sa...

Grattis på bröllopsdagen och till Bois Farine. Jag förstår hur du resonerar, jag gör själv likadant när jag köper en parfym. Och med en hel flaska Bois Farine hemma kan du ju spraya lite hejvilt under dagen om du tycker hållbarheten är för dålig.

Vilken generös utlottning, självklart vill jag vara med på ett hörn:)

Unknown sa...

Grattis grattis! 20 år är minst sagt imponerande! Bois Farine är för övrigt helt underbart bisarr, på ett positivt sätt:)
Jag vill gärna vara med i dragningen!

Siiri sa...

Som en alltmer desperat parfymjägare vore det underbart att vinna, såklart!
Jag beställde hem ett prov på Musc Ravegeur och blev besviken på den vassa tonen som tog över totalt, men efter att ha läst på din blogg provade jag den på karln och jäklar! Det var helt underbart! Nu vill jag ju hitta parfymen som kommer att vara lika fantastisk på mig! Men hu så svårt det är. Men jag kommer att hitta den, tillslut!

Grattis på bröllosdagen!

clivia sa...

Stort grattis på bröllopsdagen, hoppas föreställningen var bra och att ni fick en fin dag. 20 år låter svindlande, kanske borde man gifta sig så man kommer dit nån dag ;)

Om en vecka bär det av hem till Sörmland för att fira jul, jag hörde att ni fått massa snö och om möjligt längtar jag ännu mer nu.

Självklart vill jag vara med i dragningen :)

rebella sa...

Anja: Lycka till, du är med i dragningen.

rebella sa...

Lotta: Du är förstås också med! :)

rebella sa...

em: Och förstås lägger jag till dig också.

Mitt vad det är har du också varit gift i 20 år ska du se. :)

rebella sa...

Julia: Tack. Och eftersom jag ändå inte kan leva utan Bois Farine så... De andra parfymerna jag inte kan leva utan kommer väl eftersom antar jag.

Och du är förstås också med i dragningen.

rebella sa...

Nina: Ja, jag blir lite imponerad själv mellan varven, nej skämt åsido, vi har ett -för det mesta- riktigt, riktigt bra äktenskap. mer lust än nöd än så länge... ;)

Och du är också med i dragningen.

rebella sa...

Siiri: Vad kul att du upptäckte att Musc Ravegeur funkade på mannen. :) På rätt person blir den totalt oemotståndlig.

Du är med i dragningen och om du vinner hoppas jag att någon av dofterna passar dig riktigt bra.

Tack!

rebella sa...

clivia: Jo, vi hade en riktigt mysig dag igår och det har snöat ymnigt här, så vädret var ungefär detsamma som när vi gifte oss (även om det säkert var minst tio grader kallare uppe i Boden för 20 år sedan).

Du är med i dragningen.