fredag 6 februari 2009

Black Phoenix Alchemy Lab


Black Phoenix Alchemy Lab (förkortat BPAL) var en sajt som jag tidigt fick upp ögonen för. Åh, jag är ynkligt svag för allt som är mörkt och gothiskt med inslag av kyrkogårdsromantik, fetishism och ockultism. Ja, kort sagt vore det som om BPAL skapade sina produkter med mig i tanke.
Trots min fascination blev det aldrig av med någon beställning, andra mer rumsrena, högkvalitativa och lättillgängliga parfymer tog snart upp nästan all plats på mina "måste prova-listor"... Trots att BPALs yttre attribut var så himla tilltalande var jag tveksam till om oljorna egentligen var så bra, vad kan väl en simpel parfymolja erbjuda i motstånd mot 1000 kronors parfymer från Serge Lutens, Frederic Malle och andra?
Ja, det lär jag snart få veta. Min nyfikenhet och första förälskelse segrade till slut. Jag skaffade nyligen Paypal (jag vet, jag är lite sen, men..) för att kunna handla på Ebay. Och där hade de, bland mycket annat förstås, också massor av olika BPAL produkter. Så nu är jag snart stolt innehavare av Harvest Moon, Winter of our Discontent och Schwarzer Mond. Jag kände en stor lättnad när det slutligen stod klart att de åtråvärda objekten skulle bli mina.
När de små flaskorna kommer ska jag prova dem, i bästa fall tycker jag riktigt mycket om dem och i sämsta fall tycker jag att de är usel smörja. Det är känslan av att jag till slut kommer att VETA som är befriande.
Vill du förlora dig i Black Phoenix Alchemy Lab en stund? Här är länken: http://www.blackphoenixalchemylab.com/welcome.html
Har du testat BPAL? Borde jag ha sparat mina 19,75 pund? Har du någon favorit? Du kanske rentav är en BPAL-nörd? Berätta...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har bara testat ett prov från BPAL som jag fick i ett byte en gång. Har aldrig beställt från deras hemsida, dels för att de sägs ha hemskt långa leveranstider, dels för att sidan är förvirrande.

rebella sa...

Vi får väl se vad jag tycker, jag har inte så höga förväntningar, känns bara som nåt jag måste få gjort. Jag har många döttrar som kan få det jag inte gillar. :)