fredag 12 december 2008

Serge Lutens.

Jag satt precis och knåpade med mina etiketter, för jag insåg att det blev lite ohanterbart att skriva etiketter för varje enskild parfym. Etiketterna är ju för att underlätta, så nu har jag istället valt att ha parfymhusen/parfymörernas namn istället.

En annan sak jag insåg var att jag skriver en parfymblogg med tonvikt på nischparfymer och detta har jag gjort i snart tre månader utan att nämna Serge Lutens mer än i förbigående. Något av en bedrift, då han ju är något av nischparfymbranchens Grand Old Master. Och varför neggar jag Serge då? Tycker jag inte om hans parfymer? Eller har jag rentav inte provat dem? Eller är det av feghet? Nah, jag vet inte riktigt. Jag har provat några av Serge Lutens dofter, förstås. Inte så många, men några. De var inte alls dåliga, en av dem jag provat var/är riktigt imponerande och de andra är alla tillräckligt bra för att förtjäna min uppmärksamhet. Nej, jag har en plan...

Jag försöker beta av de lite större parfymhusen ett efter ett och hittills har det slumpat sig så att Frederic Malle, L'Artisan, Comme des Garcons och Parfumerie General har fått ganska mycket uppmärksamhet av mig. Mindre parfymörer som jag också testat en del av vid det här laget är Neil Morris och Ava Luxe. Sen är det gott och blandat med ett par dofter från ena stället och en från det andra och så vidare. Sakta men säkert närmar jag mig Serge Lutens och när jag väl tar mig an alla hans parfymer så kommer jag att göra det med någon typ av spattig grundlighet. Jag ska bara...

Inga kommentarer: