lördag 6 december 2008

Allt är inte parfymer som doftar...


Särskilt inte så här års. Igår bakade jag och dottern pepparkakor. Vi svängde ihop vanliga, klassiska pepparkakor, det är ju ett måste, ellerhur? Men, jag försökte mig också på ett litet modernare recept som var med i Allt om Mat, med både cedroarom och krossade turkiska peppar-godisar i receptet. De blev lite ljusare i färgen, men annars måste jag säga att de blev väldigt lyckade och goda. Om tjugo år kommer alla i familjen/släkten att kalla dem för typ "Mormors pepparkakor"... och tycka att det är ett riktigt gammalt familjerecept.
Min bror från Chile damp också ned här igår. Han gillar parfymer, iallafall så där, så jag skvätte på honom lite Lonestar Memories, som han tyckte luktade tjära, läder och morot!
Annars blir det nog inte så mycket tid till parfym idag, vi ska iväg till Örebro på ettårs-kalas, tänk att vårt lilla barnbarn har hunnit bli så stor redan, tycker det var två blinkningar sedan han var alldeles nyfödd.

Inga kommentarer: