lördag 27 september 2008

Min parfymbyrå.


Hur förvarar du dina parfymer? Jag förvarar de flesta av mina på och i min parfymbyrå i min "buodoir"... De jag inte använder så ofta eller som har opraktiska flaskor står på en överhylla i samma buodoir. I de små lådorna förvarar jag prover och miniflaskor.
På hyllan står (från vänster till höger): Thierry Mugler B*Men, Salvador Dali Dalimania, Balmain Ivoire de Balmain, Yves Rocher Comme un Evidence, Thierry Mugler Eau de Star, Rochas Tocade, Escada Magnetism, Fendi/ Fendi, Vivienne Westwood Anglomania och Libertine, Yves Rocher Cantate. Samt i främre raden: Issey Miyake Le Feu D'Issey Light, Gaultier2, Yves Rocher Nuit D'Orchidee, Costume National Scent Intense, Guerlain Shalimar, Thierry Mugler Alien, Lolita Lempicka, Body Shop Amorito.
Några av de här har jag mest framme för att jag tycker flaskorna är rätt fina.
Nedanför ligger en förpackning med Invent your Scent från Body Shop samt en förpackning med prover från Jovoy Paris.
Mina parfymprover förvarar jag i provrörsställ som jag fått av min man som jobbar på sjukhus. Det är himla praktiskt.

PS. Jag/vi har lite kitchig smak... less is moore stämmer inte hemma hos oss!

1 kommentar:

Anna Ericsson sa...

Hej!Läste vad du skrev om Donna Karans Chaos.Jag Älskar den, men min flaska är för gammal.Läst att den ska relanseras igen.Har du hört nåt om det?Vet du om det går att få tag på den?mvh.ParfymAnna iLidköping.